Анонс Lviv eCommerce Forum 2012

Lviv eCommerce 2012: електронна торгівля в Україні стає на ноги все впевненіше

 

19 травня у Львові в сонячний травневий день пройшов другий форум з електронної комерції Lviv Ecommerce 2012, орієнтований на приватних підприємців, співробітників інтернет-магазинів, а також на виконавців з боку рекламних агентств і сервісів, які могли запропонувати інтернет-магазинам свої послуги. Всього на конференцію з’їхалися близько 150 осіб з різних міст України.

Організаторами виступили Lviv StartUp Club, StartUp Line (компанія і дайджест з розвитку перспективних інтернет-проектів Ростислава Чайки) та Ярослав Максимович (засновник/інвестор ІТ- проектів, зокрема MySchool.ua, BezGmo.ua, Kartinka.net) за підтримки Львівської міської ради. Форум підтримали інформаційне видання Корреспондент.biz, портал Bigmir.net, майданчики для онлайн-торгівлі Prom.ua і Shopium, найбільший супермаркет програмного забезпечення Softkey і інші гравці ринку.

Також були присутні відповідальні особи з Бітрікс, електронної платіжної системи Яндекс.Гроші і — не в якості доповідача, а як слухач — Дмитро Шоломко, директор Google Україна.

Місцем зустрічі традиційно був обраний УКУ (Український Католицький Університет) — дуже приємне і зручне місце з великими, світлими аудиторіями та зручною транспортною розв’язкою.

 

Чим було цікавий цей захід?

 

Минулорічний форум зібрав багато позитивних відгуків завдяки цікавій програмі і гарної організації. Підіймалося багато актуальних питань, зокрема: яка перспектива у електронних платежів? Як магазинам поводити себе з податковою? Як просувати свої бізнеси у конкурентних нішах? Де шукати постачальників, чи віддавати службу доставки на аутсорсинг? І так далі.

Варто згадати, що заходів такого роду в Україні дуже мало. Київський OWOX проходить взимку і квитки на нього потрібно купувати заздалегідь, бо потім ціна сягає трьох тисяч гривень. А харківський Shoplist відбувається на іншому кінці країни.

Тому львівський eCommerce для західного регіону є вдалою можливістю для підприємців. Тут можна зустрітися зі своїми колегами, обмінятися досвідом, послухати практичні лекції і задати питання відповідальним особам. (В цьому році від питань про відсутність ліцензії НБУ і офшори «відбивався» Роман Чередниченко з Яндекс.Грошей.)

 

Біржа стартапів і ярмарок

 

Ще двома унікальними родзинками eCommerce 2012 були презентація стартапів і біржа контактів.

На презентації кожен охочий міг розповісти про свій проект зацікавленим інвесторам (за умови, що проект вже хоч якось працює). А біржа проходила за принципом взаємного попиту і пропозиції: спочатку інтернет-магазини розповідають про свої потреби (потрібні співробітники, технології або інвестиції), а потім фахівці та експерти відповідають — чи могли б вони допомогти і яка ціна питання. (До речі, хороший шанс отримати замовлення як агентству, так і досвідченому фрилансеру.)

 

Виступи на Lviv Ecommerce 2012

Програма проходила в три потоки:

  • Електронна торгівля
  • Для підприємців
  • Розробка та Lviv StartUp Club

 

 

Майстер-класи успішних підприємців

 

Одними з найцікавіших доповідей в програмі були історії успіху. Так, потік «Елекронна торгівля» розпочався з виступу Андрія Тимчишина Валевського «Концепт-рітейл: індивідуальний шлях в умовах масової комерції».

Андрій — співзасновник і маркетинговий директор відомого українського шоу-руму ShoeShoe — розповідав про те, що можна зайняти свою нішу навіть на такому конкуретному ринку, як взуттєвий, якщо самому користуватися тим, що продаєш, добре знати свою цільову аудиторію, постійно стимулювати покупців різними акціями та знижками і відповідати за сервіс головою.

Сьогоднішні покупці втомилися від процесу глобалізації і хочуть індивідуального підходу. Уявіть собі величезний супермаркет з втомленими касирами та порівняйте його з невеликим, але затишним магазином, де добре знають ваші смаки і завжди дадуть добру пораду — що підібрати в цьому сезоні. Невеликі відмінності в ціні при такій різниці не грають ролі.

Тут можна згадати цитату з інтерв’ю президента компанії Imena.ua Олександра Ольшанського виданню AIN:

«Люди хочуть двох речей — сервісу і впевненості. Їм все одно, коштує домен 86 або 68 грн. Це дурість. В розумних межах це не має ніякого значення.Один з „секретів“ у тому, що ми давно не продаємо домени — ми продаємо сервіс і надійність. І це те, за що люди із задоволенням готові платити трохи більше.»

З думкою Андрія згодні і власники dvorniki.ua і rayban.ua Євгеній Шкорубській та Макс Лук’яненко. Як було озвучено, сумарний дохід цих магазинів складає близько 1.5 млн грн на рік, при цьому ціна товарів далеко не найнижча.

Зате їхні клієнти можуть купити товар в будь-якій точці Україні без передоплати або повернути його протягом двох тижнів. Зрозуміло, що друга можливість чітко прописана в Законі про захист споживачів, тільки на практиці усі розуміють, як цей закон дотримується. Євген і Макс же воліють не хитрувати і вважають, що таким чином захищають себе від конкурентів — мало хто зважиться повторити їх дії.

Очікувано цікавим виявився і годинний майстер-клас Дмитра Лаппо (kniga.biz.ua), який докладно розповів про те, як вони з другим партнером Антоном Ярмоленко та за підтримки «тихого інвестора» викупили магазин у попереднього власника і почали його розвивати за власні гроші, бо сума операції виявилася більшою, ніж було обіцяно інвестору і гроші на розвиток довелося виймати з обігу.

Дмитро радив просувати нішеві магазини за допомогою нетворкінгу — особистого спілкування і присутності на тематичних заходах, а також завжди давати клієнту подарунок, якщо був допущений якийсь промах.

 

Поради по розробці маркетингових стратегій

 

Також можна було почути маркетингові поради від досвідчених практиків електронної торгівлі. Так, наприклад, дуже цікаву доповідь представила директор з продажів Softkey Анна Бондарчук, яка, спираючись на свій 12-річний досвід роботи в e-commerce, розповіла — як правильно використовувати промо-акції для стимулювання продажів і дала багато ідейних і технічних рекомендацій.

За словами Анни, не варто робити промо заради промо, якщо у ньому немає особливої ​​потреби. Перед стартом потрібно обов’язково написати — які потрібні якісні та кількісні показники.

Завдання можуть бути такими:

  • висновок ТМ марки на ринок
  • збільшення обсягу продажів
  • переключення з конкурентного товару
  • екстрений збут товару
  • посилення або «витягування» продажів в залежності від сезону та інші.

Після того, як обраний «щасливий продукт», який буде просуватися в промо, потрібно розробити загальну механіку і пояснити покупцеві — навіщо йому потрібен товар і які проблеми він вирішує.

Як це виглядає технічно: створюється посадкова сторінка з дизайном, відповідним стилістиці акції (все інше теж бажано зберігати в загальному стилі, наприклад — поштові розсилки) і мотиваційними блоками (текст, відео, тощо). Покупців можна наводити на цю сторінку різними способами, один з найпопулярніших — контекстна реклама. Анна зробила особливий акцент на тому, що потрібно уважно стежити за своїми контекстними оголошеннями — колись їй в березні попалося на очі оголошення про новорічні знижки, тобто, бюджет витрачався даремно.

Анна також зазначила, що план проведення акції повинен обов’язково включати в себе взаємодію між відділом маркетингу та відділом продажів.Якщо маркетологи придумають якусь знижку і радісні клієнти будуть питати цю знижку у менеджерів, які нічого не підозрюють — вийде конфуз.

 

Швидкий старт продажів і просування магазину

Протягом дня представники Shopium і Prom.ua розповідали про можливості своїх платформ для підприємців. Зокрема, на платформі Prom.ua можна створити магазин за 20 хвилин. Платні тарифи відкривають більшу різноманітність функцій, вивантаження бази товарів і більш просунуті види реклами.

Шопіум також є платформою-конструктором у стилі Web 2.0, за допомогою якого можна зайнятися безпосередньо торгівлею, не відволікаючись на програмування і дизайн магазина.

В свою чергу, представники агентств (Aweb, Turboseo, Webstudio) докладно пояснили принципи роботи пошукових систем, важливість веб-аналітики і сегментування даних.

А директор з маркетингу Webstudio Олексій Михайлов представив дуже цікаву доповідь про мікродані (розмітка, що надає пошуковій системі більш докладний зміст на сторінці — вид товару, ціна, артикул), які приходять на заміну мікроформатам. Принципи такої розмітки детально описані в документі schema.org і цей стандарт вже прийнятий усіма ведучими пошуковими системами (Google, Яндекс, Bing).

 

Круглий стіл: аутсорсинг vs власні виконавці

На круглому столі в черговий раз обговорювалося питання: що вигідніше — брати фахівця в штат або віддавати рекламу на аутсорсинг? Думки, звичайно ж, розділилися, зате слухачі з цікавістю вислухали активну дискусію між агентствами і підприємцями.

Також було порушено питання, підняте трохи раніше Олександром Колесніковим (доповідь «5000 грн/міс. В електронній торгівлі за півроку для новачків»), який описав можливість розвитку в Україну польського сценарію.

Невелике пояснення: у Польщі роль інтернет-магазинів невелика, тому що величезна кількість комерційного трафіку проходить через торгівельну площадку Allegro. Згідно озвученим цифрам, тамтешній грошовий потік становить 1% від загального ВВП Польщі. В Україну на це може претендувати Aukro.ua.

Стурбовані підприємці спробували обговорити тему витіснення малого бізнесу потужним прайс-агрегатором. Зійшлися на тому (знову таки, з подачі А. Колесникова), що такий розвиток подій можливий, але років через три-чотири, а до тих пір ще можна заробити грошей.

 

Враження про Lviv eCommerce 2012

Багато опитаних нами учасники залишилися задоволені і, їдучи додому, вивозили з собою корисну інформацію та нові візитки.

Чекаємо вас на наступній конференції і сподіваємося, що форум eCommerce 2013 стане відправною точкою для розвитку і вашого онлайн-бізнесу!

 

Відгуки учасників цьогорічної конференції:

Олена Кваша, “Перша Українська Студія”:

По просьбе генерального директора «Первой Украинской Студии» Жидилина Андрея Сергеевича, директора по интернет-маркетингу Михайлова Алексея Валерьевича и от себя лично хочу поблагодарить Вас за помощь в организации их участия в конференции «Lviv Ecommerce Forum 2012».

Нам очень понравилась конференция, Вам удалось собрать интересных
докладчиков, а также активных и любознательных слушателей! Мы получили
полезную и нужную информацию, поучаствовали в интересных дискуссиях и
приобрели массу новых знакомств.

Доклады наших представителей вызвали интерес у аудитории, в ходе обсуждения с некоторыми из участников удалось достичь предварительных договоренностей о возможном сотрудничестве уже на конференции.

Спасибо всему оргкомитету «Lviv Ecommerce Forum», принимавшему участие в организации и проведении мероприятия, и лично Ростиславу Чайке и Татьяне Гуцул!
Мы будем рады сотрудничеству! Еще раз спасибо!

Андрій Соловей, МаркетингBuzz :

 Хочется поблагодарить и похвалить организаторов Lviv Ecommerce Forum за множество интересной информации и с пользой проведенное время. На мой взгляд, было лучше чем в прошлом году. Надеюсь, что в следующем будет еще лучше.


Відгуки учасників попередньої конференції:

Вікторія Бондар, KP Media:

Мені все дуже сподобалось. Особливо те, що було організовано велику кількість потоків і запрошено багато доповідачів. Кожен міг вибирати щось собі до смаку і не сидіти на доповіді тому, що “немає куди більше піти”. І взагалі, я в захваті від Львова, від місця проведення конференції та можу сказати, що тут, було більше доповідачів, ніж на «Інтернет-маркетингу» в Києві напередодні, хоча Lviv Ecommerce Forum мав досить вузьку спрямованність.
Правда, є і зауваження. Були компанії, представники яких приїхали на конференцію лише з метою «продати» свій продукт. На мою думку, це не правильно, оскільки такі заходи не є місцем для продажів, але для обміну ідеями і власним досвідом. Головне, на мою думку, що мають виносити учасники – це натхнення продовжувати далі свою справу з новими знаннями.

Мурад Рогожніков:

Зацікавлена ​​аудиторія, нові обличчя, цікаві ідеї. Саме так
пройшла львівська конференція. Ніякої провінціальщини, організація на високому рівні.

З мінусів: іноді складно було знайти приміщення, тому що там багато інших. Так, і, чотири потоки – це занадто. Можна без шкоди зручності скоротити до 2-3 потоків, що дасть можливість краще відбирати доповідачів і менше приводів для метушні з однієї аудиторії в іншу.

Загалом молодці, на наступний рік приїду обов’язково.

П.С. Конференція з електронної торгівлі проводить лише раз на рік.

До початку конференції

днів
0
-29
-6
годин
-2
-2
хвилин
-4
-2
секунд
-1
-6
[email protected]

+38 (099) 704 65 72